Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kurkotus sivuille, vaativa

Alkuasento

Seiso maassa käärmetangon puolivälissä kasvot putkea kohti, jalat peräkkäin (varpaat kiinni toisen jalan kantapäässä).

Liikeselostus

Seiso paikallasi ja kuljeta rengasta putkea pitkin mahdollisimman pitkälle sivuille koskettamatta renkaalla putkea. Seuraa rengasta katseellasi. Tee liike molemmilla käsillä, molempiin suuntiin.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina ja keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike lisää olkanivelen ja rintarangan liikkuvuutta, joita tarvitaan mm. hatun ottamisessa hyllyltä sekä hiusten kampaamissa. Liike harjoittaa myös tasapainoa, erityisesti silloin kun katse otetaan mukaan liikkeeseen.

Välineet

Käärmeputki

IMG_0207x.jpg

Kurkotus sivuille, vaativa

Alkuasento

Seiso maassa käärmetangon puolivälissä kasvot putkea kohti, jalat peräkkäin (varpaat kiinni toisen jalan kantapäässä).

Liikeselostus

Seiso paikallasi ja kuljeta rengasta putkea pitkin mahdollisimman pitkälle sivuille koskettamatta renkaalla putkea. Seuraa rengasta katseellasi. Tee liike molemmilla käsillä, molempiin suuntiin.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina ja keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike lisää olkanivelen ja rintarangan liikkuvuutta, joita tarvitaan mm. hatun ottamisessa hyllyltä sekä hiusten kampaamissa. Liike harjoittaa myös tasapainoa, erityisesti silloin kun katse otetaan mukaan liikkeeseen.

Välineet

Käärmeputki

IMG_0207x.jpg

Takaisin hakuun