Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kuuhun kurkotus, helppo

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa korkean rekkitangon edessä kädet vartalon vieressä.

Liikeselostus

Kurkota yhdellä kädellä rekkitankoa kohti. Toinen käsi voi olla koukussa lantiolla tai tukeutua esimerkiksi rollaattoriin. Tee liike vuorotellen oikealla ja vasemmalla kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään hartiat mahdollisimman rentoina liikkeen aikana. Pidä keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa rintakehän ja olkapäiden liikkuvuutta, jota tarvitaan esim. hatun ottamisessa hyllyltä sekä hiusten kampaamisessa. Lisäksi liike vilkastuttaa verenkiertoa hartiaseudussa.

Välineet

Korkea rekkitanko

IMG_9956x.jpg

Kuuhun kurkotus, helppo

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa korkean rekkitangon edessä kädet vartalon vieressä.

Liikeselostus

Kurkota yhdellä kädellä rekkitankoa kohti. Toinen käsi voi olla koukussa lantiolla tai tukeutua esimerkiksi rollaattoriin. Tee liike vuorotellen oikealla ja vasemmalla kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään hartiat mahdollisimman rentoina liikkeen aikana. Pidä keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa rintakehän ja olkapäiden liikkuvuutta, jota tarvitaan esim. hatun ottamisessa hyllyltä sekä hiusten kampaamisessa. Lisäksi liike vilkastuttaa verenkiertoa hartiaseudussa.

Välineet

Korkea rekkitanko

IMG_9956x.jpg

Takaisin hakuun