Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kuuhun kurkotus, keskitaso

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa korkean rekkitangon edessä kädet vartalon vieressä.

Liikeselostus

Kurkota molemmilla käsillä rekkitankoa kohti ja ota rekkitangosta kiinni. Koukista hieman jalkoja ja anna kylkien venyä. Voit kokeilla myös tangossa roikkumista.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään hartiat mahdollisimman rentoina liikkeen aikana. Pidä keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa rintakehän ja olkapäiden liikkuvuutta, jota tarvitaan esim. hatun ottamisessa hyllyltä sekä hiusten kampaamisessa. Lisäksi liike vilkastuttaa verenkiertoa hartiaseudussa.

Välineet

Korkea rekkitanko

IMG_9970x.jpg

Kuuhun kurkotus, keskitaso

Alkuasento

Seiso lantionlevyisessä haara-asennossa korkean rekkitangon edessä kädet vartalon vieressä.

Liikeselostus

Kurkota molemmilla käsillä rekkitankoa kohti ja ota rekkitangosta kiinni. Koukista hieman jalkoja ja anna kylkien venyä. Voit kokeilla myös tangossa roikkumista.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään hartiat mahdollisimman rentoina liikkeen aikana. Pidä keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa rintakehän ja olkapäiden liikkuvuutta, jota tarvitaan esim. hatun ottamisessa hyllyltä sekä hiusten kampaamisessa. Lisäksi liike vilkastuttaa verenkiertoa hartiaseudussa.

Välineet

Korkea rekkitanko

IMG_9970x.jpg

Takaisin hakuun