Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kyykistyksiä ulkona

Alkuasento

Seiso ryhdikkäästi haara-asennossa. Jalkaterät osoittavat suoraan eteenpäin ja kantapäät ovat maassa.

Liikeselostus

Koukista polvet, vie takapuoli pitkälle taakse ja pidä selkä suorana. Ojentaudu takaisin suoraksi. Toista liikettä useita kertoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Selkä pysyy suorana ja kantapäät maassa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

IMG_1807x.jpg

Kyykistyksiä ulkona

Alkuasento

Seiso ryhdikkäästi haara-asennossa. Jalkaterät osoittavat suoraan eteenpäin ja kantapäät ovat maassa.

Liikeselostus

Koukista polvet, vie takapuoli pitkälle taakse ja pidä selkä suorana. Ojentaudu takaisin suoraksi. Toista liikettä useita kertoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Selkä pysyy suorana ja kantapäät maassa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

IMG_1807x.jpg

Takaisin hakuun