Siirry sisältöön
Tulosta liike

Kyykistys yhdellä jalalla, vaativa

Alkuasento

Seiso kylki tuolin selkänojaan päin ja ota kädellä tukea nojasta. Tuolin puoleisen jalan polvi on koukussa ja ulompi jalka suorana.

Liikeselostus

Tee ulommalla jalalla kyykistyksiä. Tee liike useita kertoja (=sarja). Pidä tauko ja ravistele jalkoja. Tee sama toisin päin. Toista vielä kaksi sarjaa molemmin päin.

Suorituksessa huomioitavaa

Kyykisty vain sen verran kuin se ilman kipua on mahdollista.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa tehokkaasti reisi- ja pakaralihaksia. Tuolista nouseminen ja portaissa liikkuminen käy helpommin.

Välineet

Tuoli

f601_140c.jpg

Kyykistys yhdellä jalalla, vaativa

Alkuasento

Seiso kylki tuolin selkänojaan päin ja ota kädellä tukea nojasta. Tuolin puoleisen jalan polvi on koukussa ja ulompi jalka suorana.

Liikeselostus

Tee ulommalla jalalla kyykistyksiä. Tee liike useita kertoja (=sarja). Pidä tauko ja ravistele jalkoja. Tee sama toisin päin. Toista vielä kaksi sarjaa molemmin päin.

Suorituksessa huomioitavaa

Kyykisty vain sen verran kuin se ilman kipua on mahdollista.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa tehokkaasti reisi- ja pakaralihaksia. Tuolista nouseminen ja portaissa liikkuminen käy helpommin.

Välineet

Tuoli

f601_140c.jpg

Takaisin hakuun