Siirry sisältöön
Tulosta liike

Liikettä lonkkiin, keskitaso

Alkuasento

Seiso noin hartioiden levyisessä käyntiasennossa, etummaisen jalan polvi koukussa, toinen jalka takana suorana. Voit halutessasi ottaa tukea tangosta.

Liikeselostus

Jännitä pakarat yhteen. Työnnä rauhallisesti lantiota eteenpäin, kunnes tunnet venytyksen takana olevan jalan lonkan koukistajissa. Pidä venytys hetken aikaa. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Hengitä syvään ja rauhallisesti tehostaen uloshengitystä venytyksen aikana. Pyri pitämään lantio edessä ja ylävartalo pystyssä liikkeen aikana. Jos venytys tuntuu vain taaemman jalan pohkeessa, irrota kantapäätä kevyesti alustalta.

Perustelut liikkeelle

Liike vähentää lonkan koukistajien lihaskireyksiä, mikä auttaa ylläpitämään ryhdikästä seisoma-asentoa ja helpottaa kävelyä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Matala rekkitanko

IMG_0387x.jpg

Liikettä lonkkiin, keskitaso

Alkuasento

Seiso noin hartioiden levyisessä käyntiasennossa, etummaisen jalan polvi koukussa, toinen jalka takana suorana. Voit halutessasi ottaa tukea tangosta.

Liikeselostus

Jännitä pakarat yhteen. Työnnä rauhallisesti lantiota eteenpäin, kunnes tunnet venytyksen takana olevan jalan lonkan koukistajissa. Pidä venytys hetken aikaa. Tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Hengitä syvään ja rauhallisesti tehostaen uloshengitystä venytyksen aikana. Pyri pitämään lantio edessä ja ylävartalo pystyssä liikkeen aikana. Jos venytys tuntuu vain taaemman jalan pohkeessa, irrota kantapäätä kevyesti alustalta.

Perustelut liikkeelle

Liike vähentää lonkan koukistajien lihaskireyksiä, mikä auttaa ylläpitämään ryhdikästä seisoma-asentoa ja helpottaa kävelyä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Matala rekkitanko

IMG_0387x.jpg

Takaisin hakuun