Siirry sisältöön
Tulosta liike

Loitonna reisiä, kuntosali

Alkuasento

Istuudu laitteeseen ja aseta jalat telineisiin. Valitse haluamasi liikesuunta (loitonnus) ”vaihda” painikkeella. Säädä vastus ”+/-” painikkeilla. Lähtötilanteessa jalat ovat yhdessä.

Liikeselostus

Nojaa selkä penkkiin. Levitä jalat auki. Palauta jalat yhteen rauhallisesti jarruttaen.
Harjoituksen päätteeksi tyhjennä vastus laitteesta ”-” painikkeella.

Suorituksessa huomioitavaa

Kortilla harjoittelu:
1. Aseta kortti lukijaan ja valitse haluamasi harjoitus.
2. Harjoituksen päätteeksi seuraa näytön ohjeita tai poista kortti lukijasta.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalkojen loitontajalihaksia, joita tarvitaan kävelyssä, asennon hallinnassa ja äkillisissä tilanteissa, kuten kompastuessa.

Välineet

HUR:n adduction / abduction -laite.

ikainstituutti_12032020-4

Loitonna reisiä, kuntosali

Alkuasento

Istuudu laitteeseen ja aseta jalat telineisiin. Valitse haluamasi liikesuunta (loitonnus) ”vaihda” painikkeella. Säädä vastus ”+/-” painikkeilla. Lähtötilanteessa jalat ovat yhdessä.

Liikeselostus

Nojaa selkä penkkiin. Levitä jalat auki. Palauta jalat yhteen rauhallisesti jarruttaen.
Harjoituksen päätteeksi tyhjennä vastus laitteesta ”-” painikkeella.

Suorituksessa huomioitavaa

Kortilla harjoittelu:
1. Aseta kortti lukijaan ja valitse haluamasi harjoitus.
2. Harjoituksen päätteeksi seuraa näytön ohjeita tai poista kortti lukijasta.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalkojen loitontajalihaksia, joita tarvitaan kävelyssä, asennon hallinnassa ja äkillisissä tilanteissa, kuten kompastuessa.

Välineet

HUR:n adduction / abduction -laite.

ikainstituutti_12032020-4

Takaisin hakuun