Siirry sisältöön
Tulosta liike

Lyttää lattiaan, helppo

Alkuasento

Käy selinmakuulle vasen polvi koukussa ja oikea jalka suorana, tyyny polvitaipeen alla. Pidä kädet vartalon vieressä. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Paina polvitaive tyynyä vasten ja vedä nilkka samalla koukkuun niin, että kantapää nousee irti alustasta. Pidä jännitys hetken aikaa ja päästä rennoksi. Tee muutamia toistoja ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri painamaan jalkaa tehokkaasti tyynyä vasten niin, että saat jännityksen tuntumaan koko reidessä. Huomioi myös, että selkä pysyy alustassa liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Vuoteeseen meno ja sieltä nousu käyvät sujuvammin. Myös tuolilta nousu ja portaissa kävely helpottuvat.

Välineet

Tyyny

56f320340.jpg

Lyttää lattiaan, helppo

Alkuasento

Käy selinmakuulle vasen polvi koukussa ja oikea jalka suorana, tyyny polvitaipeen alla. Pidä kädet vartalon vieressä. Laita tarvittaessa tyyny pään alle.

Liikeselostus

Paina polvitaive tyynyä vasten ja vedä nilkka samalla koukkuun niin, että kantapää nousee irti alustasta. Pidä jännitys hetken aikaa ja päästä rennoksi. Tee muutamia toistoja ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri painamaan jalkaa tehokkaasti tyynyä vasten niin, että saat jännityksen tuntumaan koko reidessä. Huomioi myös, että selkä pysyy alustassa liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Vuoteeseen meno ja sieltä nousu käyvät sujuvammin. Myös tuolilta nousu ja portaissa kävely helpottuvat.

Välineet

Tyyny

56f320340.jpg

Takaisin hakuun