Tulosta liike

Mietiskellen istuen, helppo

Alkuasento

Istu tuolin reunalla hieman vinosti toinen jalka koukussa ja venytettävä jalka sivulle ojennettuna.

Liikeselostus

Ohjaa painoa koukussa olevalle jalalle ja tunne venytys suorana olevan jalan sisäreidessä. Pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama venytys toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Tukeudu käsillä koukussa olevan jalan polveen ja pidä ryhti hyvänä venytyksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää sisäreiden lihaksia. Horjahdustilanteissa jalkojen vapaat sivuaskeleet onnistuvat, kun lihaskireydet eivät estä jalkojen loitonnusliikettä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Tuoli

Mietiskellen istuen, helppo

Alkuasento

Istu tuolin reunalla hieman vinosti toinen jalka koukussa ja venytettävä jalka sivulle ojennettuna.

Liikeselostus

Ohjaa painoa koukussa olevalle jalalle ja tunne venytys suorana olevan jalan sisäreidessä. Pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama venytys toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Tukeudu käsillä koukussa olevan jalan polveen ja pidä ryhti hyvänä venytyksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää sisäreiden lihaksia. Horjahdustilanteissa jalkojen vapaat sivuaskeleet onnistuvat, kun lihaskireydet eivät estä jalkojen loitonnusliikettä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun