Siirry sisältöön
Tulosta liike

Mietiskellen, keskitaso

Alkuasento

Seiso leveähkössä haara-asennossa toinen jalka koukussa ja venytettävä jalka sivulle ojennettuna.

Liikeselostus

Ohjaa painoa koukussa olevalle jalalle ja tunne venytys suorana olevan jalan sisäreidessä. Pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama venytys toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Tukeudu käsillä koukussa olevaan polveen ja pidä ryhti hyvänä venytyksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää sisäreiden lihaksia. Horjahdustilanteissa jalkojen vapaat sivuaskeleet onnistuvat, kun lihaskireydet eivät estä jalkojen loitonnusliikettä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

c5da_530b.jpg

Mietiskellen, keskitaso

Alkuasento

Seiso leveähkössä haara-asennossa toinen jalka koukussa ja venytettävä jalka sivulle ojennettuna.

Liikeselostus

Ohjaa painoa koukussa olevalle jalalle ja tunne venytys suorana olevan jalan sisäreidessä. Pidä venytys noin 30 sekuntia. Tee sama venytys toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Tukeudu käsillä koukussa olevaan polveen ja pidä ryhti hyvänä venytyksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää sisäreiden lihaksia. Horjahdustilanteissa jalkojen vapaat sivuaskeleet onnistuvat, kun lihaskireydet eivät estä jalkojen loitonnusliikettä. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

c5da_530b.jpg

Takaisin hakuun