Siirry sisältöön
Tulosta liike

Niiauksia, keskitaso

Alkuasento

Seiso ryhdikkäästi haara-asennossa. Jalkaterät osoittavat suoraan eteenpäin ja kantapäät ovat maassa.

Liikeselostus

Notkista ja ojenna polvia rauhallisesti joustaen. Tee muutamia ”niiauksia” ja jatka liikettä viemällä toinen jalka toisen viereen. Jatka joustoja jalat yhdessä. Aukaise sen jälkeen jalat uudestaan haara-asentoon ja jatka joustoja. Voit edetä joustoilla ensin oikealle ja sitten vasemmalle tai avata jalkoja vuoronperään molempiin suuntiin. Voit myös tehdä joustoja paikallaan.

Suorituksessa huomioitavaa

Selkä pysyy suorana ja kantapäät maassa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

f0a4_606b.jpg

Niiauksia, keskitaso

Alkuasento

Seiso ryhdikkäästi haara-asennossa. Jalkaterät osoittavat suoraan eteenpäin ja kantapäät ovat maassa.

Liikeselostus

Notkista ja ojenna polvia rauhallisesti joustaen. Tee muutamia ”niiauksia” ja jatka liikettä viemällä toinen jalka toisen viereen. Jatka joustoja jalat yhdessä. Aukaise sen jälkeen jalat uudestaan haara-asentoon ja jatka joustoja. Voit edetä joustoilla ensin oikealle ja sitten vasemmalle tai avata jalkoja vuoronperään molempiin suuntiin. Voit myös tehdä joustoja paikallaan.

Suorituksessa huomioitavaa

Selkä pysyy suorana ja kantapäät maassa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisi- ja pakaralihaksia. Polvien ja pakaralihasten ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

f0a4_606b.jpg

Takaisin hakuun