Tulosta liike

Nilkkojen pumppaus, helppo

Alkuasento

Käy selinmakuulle kädet rentoina vartalon vieressä ja jalat suorina.

Liikeselostus

Tee nilkkojen pumppaavia liikkeitä koukistamalla ja ojentamalla nilkkoja sekä yhtä aikaa että erikseen. Voit myös pyörittää nilkkoja ja liikuttaa jalkaterää sivusuunnassa.

Suorituksessa huomioitavaa

Tee liikkeet huolellisesti loppuun asti käyttäen nilkan koko liikerataa.

Perustelut liikkeelle

Liike vilkastuttaa tehokkaasti jalkojen verenkiertoa sekä lisää nilkan liikkuvuutta. Liikkeet vahvistavat myös jalkaterän ja säären lihaksia. Parempi nilkan liikkuvuus helpottaa kävelyä.

Nilkkojen pumppaus, helppo

Alkuasento

Käy selinmakuulle kädet rentoina vartalon vieressä ja jalat suorina.

Liikeselostus

Tee nilkkojen pumppaavia liikkeitä koukistamalla ja ojentamalla nilkkoja sekä yhtä aikaa että erikseen. Voit myös pyörittää nilkkoja ja liikuttaa jalkaterää sivusuunnassa.

Suorituksessa huomioitavaa

Tee liikkeet huolellisesti loppuun asti käyttäen nilkan koko liikerataa.

Perustelut liikkeelle

Liike vilkastuttaa tehokkaasti jalkojen verenkiertoa sekä lisää nilkan liikkuvuutta. Liikkeet vahvistavat myös jalkaterän ja säären lihaksia. Parempi nilkan liikkuvuus helpottaa kävelyä.

Takaisin hakuun