Tulosta liike

Niskan ja selän rapsutus, helppo

Alkuasento

Istu ryhdikkäässä asennossa jalkapohjat alustassa ja kädet rentoina vartalon vieressä. Voit halutessasi pitää keilaa/huivia toisessa kädessä.

Liikeselostus

Vie käsi niskan taakse ja kyynärpää ylös, rapsuta niskaa tai ”kampaa” hiuksia. Vie sen jälkeen käsi alakautta selän taakse kohti lapaluita. Ojenna samalla vartalo. Tee sama toisella kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä selkä hyvässä asennossa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa niska-hartiaseudun lihaksistoa sekä parantaa yläraajojen liikkuvuutta, jolloin esimerkiksi oman selän peseminen ja hiusten kampaaminen helpottuvat.

Välineet

Tuoli ja tarvittaessa keila, huivi ym.

Niskan ja selän rapsutus, helppo

Alkuasento

Istu ryhdikkäässä asennossa jalkapohjat alustassa ja kädet rentoina vartalon vieressä. Voit halutessasi pitää keilaa/huivia toisessa kädessä.

Liikeselostus

Vie käsi niskan taakse ja kyynärpää ylös, rapsuta niskaa tai ”kampaa” hiuksia. Vie sen jälkeen käsi alakautta selän taakse kohti lapaluita. Ojenna samalla vartalo. Tee sama toisella kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä selkä hyvässä asennossa koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa niska-hartiaseudun lihaksistoa sekä parantaa yläraajojen liikkuvuutta, jolloin esimerkiksi oman selän peseminen ja hiusten kampaaminen helpottuvat.

Välineet

Tuoli ja tarvittaessa keila, huivi ym.

Takaisin hakuun