Siirry sisältöön
Tulosta liike

Nosto taakse, keskitaso

Alkuasento

Seiso hyvässä ryhdissä ja ota tarvittaessa tukea edestä tai sivulta.

Liikeselostus

Nosta jalka suorana taakse ja laske alas. Tee liike vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa vain sen verran, kun se nousee luonnollisesti. Vältä liikkeen tekemistä ?selällä?.

Perustelut liikkeelle

Jalan nosto suoraan taakse harjoittaa pakaralihaksia, joita tarvitaan seistessä ja kävelyssä. Hyvä pakaralihasten voima auttaa myös tasapainon säilyttämisessä.

Välineet

Tuoli, pöytä ym.

f5d3_512b.jpg

Nosto taakse, keskitaso

Alkuasento

Seiso hyvässä ryhdissä ja ota tarvittaessa tukea edestä tai sivulta.

Liikeselostus

Nosta jalka suorana taakse ja laske alas. Tee liike vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Nosta jalkaa vain sen verran, kun se nousee luonnollisesti. Vältä liikkeen tekemistä ?selällä?.

Perustelut liikkeelle

Jalan nosto suoraan taakse harjoittaa pakaralihaksia, joita tarvitaan seistessä ja kävelyssä. Hyvä pakaralihasten voima auttaa myös tasapainon säilyttämisessä.

Välineet

Tuoli, pöytä ym.

f5d3_512b.jpg

Takaisin hakuun