Tulosta liike

Pään kallistus, helppo

Alkuasento

Seiso tai istu ryhdikkäässä asennossa kädet suorina vartalon vieressä.

Liikeselostus

Kallista pää vasemmalle sivulle (korva olkapäätä kohti) ja kurkota oikealla kädellä alaviistoon. Voit tehostaa liikettä ottamalla vasemmalla kädellä kiinni oikeasta ranteesta. Pidä venytys yllä kymmeneen hitaasti laskien ja palaa rauhallisesti alkuasentoon. Pyörittele hartioita muutaman kerran ympäri ja tee sama venytys toiselle puolelle.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä silmät auki ja selkä suorana koko liikkeen ajan. Hengitä normaalisti venytyksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike rentouttaa ja venyttää niskan alueen lihaksia. Rennot lihakset mahdollistavat pään vapaammat kääntämiset.

Pään kallistus, helppo

Alkuasento

Seiso tai istu ryhdikkäässä asennossa kädet suorina vartalon vieressä.

Liikeselostus

Kallista pää vasemmalle sivulle (korva olkapäätä kohti) ja kurkota oikealla kädellä alaviistoon. Voit tehostaa liikettä ottamalla vasemmalla kädellä kiinni oikeasta ranteesta. Pidä venytys yllä kymmeneen hitaasti laskien ja palaa rauhallisesti alkuasentoon. Pyörittele hartioita muutaman kerran ympäri ja tee sama venytys toiselle puolelle.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä silmät auki ja selkä suorana koko liikkeen ajan. Hengitä normaalisti venytyksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike rentouttaa ja venyttää niskan alueen lihaksia. Rennot lihakset mahdollistavat pään vapaammat kääntämiset.

Takaisin hakuun