Siirry sisältöön
Tulosta liike

Painonsiirtohyppy, vaativa

Alkuasento

Seiso lantion levyisessä haara-asennossa polvet koukussa, ylävartalo hieman eteenpäin kallistuneena.

Liikeselostus

Ponnista/hypähdä vasemmalla jalalla oikealle. Paino tulee oikealle jalalle ja vasen jalka siirtyy kevyenä viereen. Hypähdä nyt vasemmalle ja jatka hyppyjä puolelta toiselle. Pidä kädet vapaasti vartalon vieressä tai lanteilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Ponnista kauas sivulle, jousta polvista ja pidä keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihasten voimaa ja parantaa tasapainoa. Painonsiirrot ja hyppyaskeleen ottaminen auttaa pysymään pystyssä horjahdustilanteissa vaikeakulkuisessakin maastossa.

3738_522c.jpg

Painonsiirtohyppy, vaativa

Alkuasento

Seiso lantion levyisessä haara-asennossa polvet koukussa, ylävartalo hieman eteenpäin kallistuneena.

Liikeselostus

Ponnista/hypähdä vasemmalla jalalla oikealle. Paino tulee oikealle jalalle ja vasen jalka siirtyy kevyenä viereen. Hypähdä nyt vasemmalle ja jatka hyppyjä puolelta toiselle. Pidä kädet vapaasti vartalon vieressä tai lanteilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Ponnista kauas sivulle, jousta polvista ja pidä keskivartalo tiukkana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihasten voimaa ja parantaa tasapainoa. Painonsiirrot ja hyppyaskeleen ottaminen auttaa pysymään pystyssä horjahdustilanteissa vaikeakulkuisessakin maastossa.

3738_522c.jpg

Takaisin hakuun