Siirry sisältöön
Tulosta liike

Pallo kiertää ympärillä, vaativa

Alkuasento

Seiso haara-asennossa, parisi kanssa selät vastakkain noin puolen metrin etäisyydellä toisistanne. Toisella on käsissään pallo. Voit vaihtoehtoisesti pitää jalkoja peräkkäin käyntiasennossa, jolloin liike on vaativampi.

Liikeselostus

Anna pallo molemmilla käsillä parillesi vartaloa sivulle kiertäen. Pari palauttaa pallon toista kautta takaisin. Vaihtakaa välillä pallon kulkusuuntaa. Tehkää sama silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Pidä polvet hieman koukussa jalka pohjat alustalla.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja lisää rintarangan liikkuvuutta. Pään kääntämiset eri suuntiin kehittävät seisomatasapainoa. Tasapainoa harjoittaa myös silmien pitäminen kiinni.

Välineet

Pallo ym.

4476_79b_c.jpg

Pallo kiertää ympärillä, vaativa

Alkuasento

Seiso haara-asennossa, parisi kanssa selät vastakkain noin puolen metrin etäisyydellä toisistanne. Toisella on käsissään pallo. Voit vaihtoehtoisesti pitää jalkoja peräkkäin käyntiasennossa, jolloin liike on vaativampi.

Liikeselostus

Anna pallo molemmilla käsillä parillesi vartaloa sivulle kiertäen. Pari palauttaa pallon toista kautta takaisin. Vaihtakaa välillä pallon kulkusuuntaa. Tehkää sama silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ylävartalon ryhti koko liikkeen ajan. Pidä polvet hieman koukussa jalka pohjat alustalla.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa selkälihaksia ja lisää rintarangan liikkuvuutta. Pään kääntämiset eri suuntiin kehittävät seisomatasapainoa. Tasapainoa harjoittaa myös silmien pitäminen kiinni.

Välineet

Pallo ym.

4476_79b_c.jpg

Takaisin hakuun