Siirry sisältöön
Tulosta liike

Pallojen kosketus, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla parin kanssa selät vastakkain, noin puolen metrin päässä toisistaan. Molemmilla on pallo käsissä.

Liikeselostus

Kierrä vartaloa parisi kanssa samalla sivulle ja vie pallot sivulla yhteen. Anna katseen seurata pallon kiertoa. Vaihda suuntaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Istu ryhdikkäässä asennossa, hartiat rentoina. Kun kierrät vartaloa, pidä molemmat kädet kiinni pallossa. Seuraa katseella pallon liikettä. Liike on hallittu ja pallon kosketukset rauhallisia.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa rintakehän liikkuvuutta, mikä helpottaa arjessa esimerkiksi taakse katsomista. Katseen mukaan ottaminen harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Kaksi tuolia ja palloa

a71c20487.jpg

Pallojen kosketus, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla parin kanssa selät vastakkain, noin puolen metrin päässä toisistaan. Molemmilla on pallo käsissä.

Liikeselostus

Kierrä vartaloa parisi kanssa samalla sivulle ja vie pallot sivulla yhteen. Anna katseen seurata pallon kiertoa. Vaihda suuntaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Istu ryhdikkäässä asennossa, hartiat rentoina. Kun kierrät vartaloa, pidä molemmat kädet kiinni pallossa. Seuraa katseella pallon liikettä. Liike on hallittu ja pallon kosketukset rauhallisia.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa rintakehän liikkuvuutta, mikä helpottaa arjessa esimerkiksi taakse katsomista. Katseen mukaan ottaminen harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Kaksi tuolia ja palloa

a71c20487.jpg

Takaisin hakuun