Tulosta liike

Pallolla yhteinen ympyrä, keskitaso

Alkuasento

Asetu parisi kanssa istumaan lattialle, polvet koukussa, jalkapohjat lattiassa. Toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Vieritä pallo sivukautta ympyrän kaaren muodossa parille. Pari kiertää pallon selkänsä takaa ja vierittää pallon toiselta puolelta takaisin. Vieritä palloa useita kertoja, pidä tauko ja vaihtakaa pallon kulkusuuntaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä niskahartiaseutu rentona ja selkä mahdollisimman suorana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja kylkilihaksia. Harjoitus kehittää hyvin istumatasapainoa.

Välineet

Kevyesti vierivä pallo

Pallolla yhteinen ympyrä, keskitaso

Alkuasento

Asetu parisi kanssa istumaan lattialle, polvet koukussa, jalkapohjat lattiassa. Toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Vieritä pallo sivukautta ympyrän kaaren muodossa parille. Pari kiertää pallon selkänsä takaa ja vierittää pallon toiselta puolelta takaisin. Vieritä palloa useita kertoja, pidä tauko ja vaihtakaa pallon kulkusuuntaa.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä niskahartiaseutu rentona ja selkä mahdollisimman suorana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja kylkilihaksia. Harjoitus kehittää hyvin istumatasapainoa.

Välineet

Kevyesti vierivä pallo

Takaisin hakuun