Siirry sisältöön
Tulosta liike

Pallolla yhteinen ympyrä, vaativa

Alkuasento

Asetu parisi kanssa istumaan lattialle, polvet koukussa, jalkapohjat lattiassa. Toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Vieritä pallo sivukautta ympyrän kaaren muodossa parille. Pari kiertää pallon selkänsä takaa ja vierittää pallon toiselta puolelta takaisin. Vieritä palloa useita kertoja, pidä tauko ja vaihtakaa pallon kulkusuuntaa. Kokeilkaa vierittää palloa silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä niskahartiaseutu rentona ja selkä mahdollisimman suorana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja kylkilihaksia. Harjoitus kehittää hyvin istumatasapainoa.

Välineet

Kevyesti vierivä pallo, jonka sisällä on kulkunen

c3b8_82a_b_c.jpg

Pallolla yhteinen ympyrä, vaativa

Alkuasento

Asetu parisi kanssa istumaan lattialle, polvet koukussa, jalkapohjat lattiassa. Toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Vieritä pallo sivukautta ympyrän kaaren muodossa parille. Pari kiertää pallon selkänsä takaa ja vierittää pallon toiselta puolelta takaisin. Vieritä palloa useita kertoja, pidä tauko ja vaihtakaa pallon kulkusuuntaa. Kokeilkaa vierittää palloa silmät suljettuina.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä niskahartiaseutu rentona ja selkä mahdollisimman suorana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa vatsa- ja kylkilihaksia. Harjoitus kehittää hyvin istumatasapainoa.

Välineet

Kevyesti vierivä pallo, jonka sisällä on kulkunen

c3b8_82a_b_c.jpg

Takaisin hakuun