Siirry sisältöön
Tulosta liike

Parin kanssa kurkistus, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla parin kanssa vastakkain. Molemmissa käsissä yhteinen keppi, ote keppien päistä.

Liikeselostus

Nosta parin kanssa samanpuoleinen keppi ylös sivulle ja kurkista ”yhteisestä ikkunasta”. Laske jarrutellen käsi alkuasentoon. Suorita nostoja useita kertoja vuorotellen puolelta toiselle (=sarja). Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti ja rento niskahartiaseutu koko liikkeen ajan. Olkanivel liikkuu paremmin, kun ylösnouseva käsi on kiertynyt ulospäin peukalo kohti kattoa.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa olkanivelten ja rintarangan liikkuvuutta. Lisäksi liike vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa sekä harjoittaa tasapainoa. Ryhti kohenee ja pukeutuminen sekä monet kurkottelua vaativat kotiaskareet sujuvat helpommin.

Välineet

Tuoli ja keppi, huivi, kuminauha ym.

438b_110a.jpg

Parin kanssa kurkistus, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla parin kanssa vastakkain. Molemmissa käsissä yhteinen keppi, ote keppien päistä.

Liikeselostus

Nosta parin kanssa samanpuoleinen keppi ylös sivulle ja kurkista ”yhteisestä ikkunasta”. Laske jarrutellen käsi alkuasentoon. Suorita nostoja useita kertoja vuorotellen puolelta toiselle (=sarja). Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti ja rento niskahartiaseutu koko liikkeen ajan. Olkanivel liikkuu paremmin, kun ylösnouseva käsi on kiertynyt ulospäin peukalo kohti kattoa.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa olkanivelten ja rintarangan liikkuvuutta. Lisäksi liike vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa sekä harjoittaa tasapainoa. Ryhti kohenee ja pukeutuminen sekä monet kurkottelua vaativat kotiaskareet sujuvat helpommin.

Välineet

Tuoli ja keppi, huivi, kuminauha ym.

438b_110a.jpg

Takaisin hakuun