Siirry sisältöön
Tulosta liike

Parin kanssa pallokoulussa, helppo

Alkuasento

Istu parisi kanssa tuoleilla vastakkain, muutaman metrin päässä toisistanne. Toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Pompauta pallo lattian kautta parille. Pompauta pallo hieman sivusuuntaan, jolloin kiinniotto tapahtuu sivulta. Pompauta palloa 10 kertaa, pidä selkeä tauko. Toista useita sarjoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Harjoituksen rasittavuutta ja vaativuutta voi säädellä valitsemalla erikokoisia ja -painoisia palloja.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää istumatasapainoa, vahvistaa vatsalihaksia ja kiinteyttää keskivartalon seutua. Liike lämmittää myös lihaksia, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa.

Välineet

Tuolit ja pallo

75f8_76a.jpg

Parin kanssa pallokoulussa, helppo

Alkuasento

Istu parisi kanssa tuoleilla vastakkain, muutaman metrin päässä toisistanne. Toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Pompauta pallo lattian kautta parille. Pompauta pallo hieman sivusuuntaan, jolloin kiinniotto tapahtuu sivulta. Pompauta palloa 10 kertaa, pidä selkeä tauko. Toista useita sarjoja.

Suorituksessa huomioitavaa

Harjoituksen rasittavuutta ja vaativuutta voi säädellä valitsemalla erikokoisia ja -painoisia palloja.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää istumatasapainoa, vahvistaa vatsalihaksia ja kiinteyttää keskivartalon seutua. Liike lämmittää myös lihaksia, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa.

Välineet

Tuolit ja pallo

75f8_76a.jpg

Takaisin hakuun