Tulosta liike

Parin kanssa pallokoulussa, keskitaso

Alkuasento

Seiso parisi kanssa vastakkain muutaman metrin päässä toisistanne, toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Heitä pallo molemmin käsin vuoroin pompun kautta ja vuoroin suoraan kopiksi parille. Pari palauttaa sen samaa kautta takaisin. Pompauta palloa myös hieman sivusuuntaan, jolloin kiinniotto tapahtuu sivulta.

Suorituksessa huomioitavaa

Harjoituksen rasittavuutta ja vaativuutta voi säädellä valitsemalla eri kokoisia ja ?painoisia palloja.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää tasapainoa, ketteryyttä ja koordinaatiota nopeutta vaativiin tilanteisiin. Liike lämmittää myös lihaksia, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa.

Välineet

Pallo

Parin kanssa pallokoulussa, keskitaso

Alkuasento

Seiso parisi kanssa vastakkain muutaman metrin päässä toisistanne, toisella on pallo kädessä.

Liikeselostus

Heitä pallo molemmin käsin vuoroin pompun kautta ja vuoroin suoraan kopiksi parille. Pari palauttaa sen samaa kautta takaisin. Pompauta palloa myös hieman sivusuuntaan, jolloin kiinniotto tapahtuu sivulta.

Suorituksessa huomioitavaa

Harjoituksen rasittavuutta ja vaativuutta voi säädellä valitsemalla eri kokoisia ja ?painoisia palloja.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää tasapainoa, ketteryyttä ja koordinaatiota nopeutta vaativiin tilanteisiin. Liike lämmittää myös lihaksia, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa.

Välineet

Pallo

Takaisin hakuun