Siirry sisältöön
Tulosta liike

Parin kanssa pallokoulussa, vaativa

Alkuasento

Muodosta piiri, jossa toiset voivat istua ja toiset seistä. Jokaisella on oma tai parin kanssa yhteinen pallo kädessä. Esimerkiksi neljän hengen ryhmässä: kaksi seisoo, yksi istuu, yksi seisoo tasapainotyynyn päällä.

Liikeselostus

Tutustutaan valittujen pallojen ominaisuuksiin heittämällä niitä ilmaan ja toisille eri suunnista. Valitaan sen jälkeen yksi pallo ja heitellään sitä tyyliä vaihdellen, esimerkiksi:
– heitä koppi jalkasi alta
– heitä alakautta
– kierrätä pallo yhdellä kädellä oman vartalosi takaa, pompauta maahan, ota koppi ja heitä sen jälkeen alakautta parille. Kierrätä palloa vuorotellen vartalon molemmilta puolilta.

Suorituksessa huomioitavaa

Harjoituksen rasittavuutta ja vaativuutta voi säädellä valitsemalla eri kokoisia ja -painoisia palloja.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää tasapainoa, ketteryyttä ja koordinaatiota nopeutta vaativiin tilanteisiin. Liike lämmittää myös lihaksia, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa.

Välineet

Pallo ja tarvittaessa tuoleja

0694_76c.jpg

Parin kanssa pallokoulussa, vaativa

Alkuasento

Muodosta piiri, jossa toiset voivat istua ja toiset seistä. Jokaisella on oma tai parin kanssa yhteinen pallo kädessä. Esimerkiksi neljän hengen ryhmässä: kaksi seisoo, yksi istuu, yksi seisoo tasapainotyynyn päällä.

Liikeselostus

Tutustutaan valittujen pallojen ominaisuuksiin heittämällä niitä ilmaan ja toisille eri suunnista. Valitaan sen jälkeen yksi pallo ja heitellään sitä tyyliä vaihdellen, esimerkiksi:
– heitä koppi jalkasi alta
– heitä alakautta
– kierrätä pallo yhdellä kädellä oman vartalosi takaa, pompauta maahan, ota koppi ja heitä sen jälkeen alakautta parille. Kierrätä palloa vuorotellen vartalon molemmilta puolilta.

Suorituksessa huomioitavaa

Harjoituksen rasittavuutta ja vaativuutta voi säädellä valitsemalla eri kokoisia ja -painoisia palloja.

Perustelut liikkeelle

Liike kehittää tasapainoa, ketteryyttä ja koordinaatiota nopeutta vaativiin tilanteisiin. Liike lämmittää myös lihaksia, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa.

Välineet

Pallo ja tarvittaessa tuoleja

0694_76c.jpg

Takaisin hakuun