Siirry sisältöön
Tulosta liike

Polven ojennus, keskitaso

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana ja jalat tukevasti alustalla. Ota tarvittaessa tukea pallon sivuilta.

Liikeselostus

Ojenna polvi suoraksi. Vedä nilkka koukkuun. Pidä hetki ja koukista hitaasti takaisin alas. Tee sama toisella jalalla. Tee liikettä useita kertoja. Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi suoraksi. Pidä selkä suorana ja keskivartalo tiukkana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisien ja keskivartalon lihaksia sekä lisää yläraajojen liikkuvuutta. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä, keskivartalon lihaksia ryhdikkäässä seisoma-asennossa ja yläraajojen liikkuvuutta pukemisessa ja hiusten pesemisessä.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0257x.jpg

Polven ojennus, keskitaso

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana ja jalat tukevasti alustalla. Ota tarvittaessa tukea pallon sivuilta.

Liikeselostus

Ojenna polvi suoraksi. Vedä nilkka koukkuun. Pidä hetki ja koukista hitaasti takaisin alas. Tee sama toisella jalalla. Tee liikettä useita kertoja. Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi suoraksi. Pidä selkä suorana ja keskivartalo tiukkana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisien ja keskivartalon lihaksia sekä lisää yläraajojen liikkuvuutta. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä, keskivartalon lihaksia ryhdikkäässä seisoma-asennossa ja yläraajojen liikkuvuutta pukemisessa ja hiusten pesemisessä.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0257x.jpg

Takaisin hakuun