Siirry sisältöön
Tulosta liike

Polven ojennus, vaativa

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana ja jalat tukevasti alustalla.

Liikeselostus

Ojenna oikea jalka ja vasen käsi suoraksi eteen. Vedä nilkka koukkuun. Pidä hetki ja koukista hitaasti takaisin. Tee liikettä useita kertoja. Tee sama myös vasemmalla jalalla ja oikealla kädellä. Pidä tauko ja toista sarja molemmilla puolilla uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi ja kyynärpää suoraksi. Pidä selkä suorana ja keskivartalo tiukkana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisien ja keskivartalon lihaksia sekä lisää yläraajojen liikkuvuutta. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä, keskivartalon lihaksia ryhdikkäässä seisoma-asennossa ja yläraajojen liikkuvuutta pukemisessa ja hiusten pesemisessä.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0270x.jpg

Polven ojennus, vaativa

Alkuasento

Istu pallon päällä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana ja jalat tukevasti alustalla.

Liikeselostus

Ojenna oikea jalka ja vasen käsi suoraksi eteen. Vedä nilkka koukkuun. Pidä hetki ja koukista hitaasti takaisin. Tee liikettä useita kertoja. Tee sama myös vasemmalla jalalla ja oikealla kädellä. Pidä tauko ja toista sarja molemmilla puolilla uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi ja kyynärpää suoraksi. Pidä selkä suorana ja keskivartalo tiukkana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisien ja keskivartalon lihaksia sekä lisää yläraajojen liikkuvuutta. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä, keskivartalon lihaksia ryhdikkäässä seisoma-asennossa ja yläraajojen liikkuvuutta pukemisessa ja hiusten pesemisessä.

Välineet

Heiluva puolipalloistuin

IMG_0270x.jpg

Takaisin hakuun