Siirry sisältöön
Tulosta liike

Polven varassa, keskitaso

Alkuasento

Asetu konttausasentoon ja pidä katse lattiassa.

Liikeselostus

Vie jalka vuorotellen polvi koukussa kohti otsaa, jonka jälkeen ojenna se suorana taakse vartalon jatkoksi. Tee 10 liikettä vuorotellen molemmilla jaloilla. Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Työnnä kantapää edellä taakse jalkaa ojentaessasi. Jännitä vatsalihakset, jotta selkä ei mene notkolle. Pidä myös katse alustassa, jolloin niskassa säilyy hyvä asento.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja parantaa keskivartalon hallintaa. Näiden lihasten vahvistaminen helpottaa kävelyä ja portaissa liikkumista.
Etenkin portaissa ylöspäin ponnistaminen on helpompaa.

32bc_621bc.jpg

Polven varassa, keskitaso

Alkuasento

Asetu konttausasentoon ja pidä katse lattiassa.

Liikeselostus

Vie jalka vuorotellen polvi koukussa kohti otsaa, jonka jälkeen ojenna se suorana taakse vartalon jatkoksi. Tee 10 liikettä vuorotellen molemmilla jaloilla. Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Työnnä kantapää edellä taakse jalkaa ojentaessasi. Jännitä vatsalihakset, jotta selkä ei mene notkolle. Pidä myös katse alustassa, jolloin niskassa säilyy hyvä asento.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa pakaralihaksia ja parantaa keskivartalon hallintaa. Näiden lihasten vahvistaminen helpottaa kävelyä ja portaissa liikkumista.
Etenkin portaissa ylöspäin ponnistaminen on helpompaa.

32bc_621bc.jpg

Takaisin hakuun