Tulosta liike

Polvennostoja ristiin, keskitaso

Alkuasento

Seiso perusasennossa kädet rentoina vartalon vieressä.

Liikeselostus

Nosta polvia vuorotahtiin ylös ja kosketa kädellä vastakkaista polvea.

Suorituksessa huomioitavaa

Kierrä ylävartaloa koskettaessasi polvea.

Perustelut liikkeelle

Liike vilkastuttaa verenkiertoa ja lämmittää lihakset koko kehon alueella. Hengästyminen vahvistaa myös keuhkoja. Polven nostaminen seisoma-asennossa vahvistaa lonkan koukistamisessa tarvittavia lihaksia ja painonsiirtoa jalalta toiselle. Näitä taitoja tarvitaan kävelyssä, portaissa ja kynnysten ylityksessä.

Polvennostoja ristiin, keskitaso

Alkuasento

Seiso perusasennossa kädet rentoina vartalon vieressä.

Liikeselostus

Nosta polvia vuorotahtiin ylös ja kosketa kädellä vastakkaista polvea.

Suorituksessa huomioitavaa

Kierrä ylävartaloa koskettaessasi polvea.

Perustelut liikkeelle

Liike vilkastuttaa verenkiertoa ja lämmittää lihakset koko kehon alueella. Hengästyminen vahvistaa myös keuhkoja. Polven nostaminen seisoma-asennossa vahvistaa lonkan koukistamisessa tarvittavia lihaksia ja painonsiirtoa jalalta toiselle. Näitä taitoja tarvitaan kävelyssä, portaissa ja kynnysten ylityksessä.

Takaisin hakuun