Siirry sisältöön
Tulosta liike

Polvennostoja ristiin, vaativa

Alkuasento

Seiso perusasennossa kädet rentoina vartalon vieressä.

Liikeselostus

Nosta polvia vuorotahtiin ylös ja kosketa kyynärpäällä vastakkaista polvea.

Suorituksessa huomioitavaa

Kierrä ylävartaloa koskettaessasi polvea.

Perustelut liikkeelle

Liike vilkastuttaa verenkiertoa ja lämmittää lihakset koko kehon alueella. Hengästyminen vahvistaa myös keuhkoja. Polven nostaminen seisoma-asennossa vahvistaa lonkan koukistamisessa tarvittavia lihaksia ja painonsiirtoa jalalta toiselle. Näitä taitoja tarvitaan kävelyssä, portaissa ja kynnysten ylityksessä.

b86f_516c.jpg

Polvennostoja ristiin, vaativa

Alkuasento

Seiso perusasennossa kädet rentoina vartalon vieressä.

Liikeselostus

Nosta polvia vuorotahtiin ylös ja kosketa kyynärpäällä vastakkaista polvea.

Suorituksessa huomioitavaa

Kierrä ylävartaloa koskettaessasi polvea.

Perustelut liikkeelle

Liike vilkastuttaa verenkiertoa ja lämmittää lihakset koko kehon alueella. Hengästyminen vahvistaa myös keuhkoja. Polven nostaminen seisoma-asennossa vahvistaa lonkan koukistamisessa tarvittavia lihaksia ja painonsiirtoa jalalta toiselle. Näitä taitoja tarvitaan kävelyssä, portaissa ja kynnysten ylityksessä.

b86f_516c.jpg

Takaisin hakuun