Siirry sisältöön
Tulosta liike

Pompautuksia ja heittoja, helppo

Alkuasento

Istu ryhdikkäänä, katse eteenpäin ja pallo käsissä.

Liikeselostus

Pompauta palloa eteen, ota kiinni ja heitä pallo ylös korkealle itselle kopiksi. Tee sama, mutta pompauta pallo oikealla etuviistossa lattiaan, ota koppi ja heitä ylös ilmaan. Lopuksi pompauta pallo lattiaan vasemmalla etuviistossa ja heitä ylös korkealle itselle kopiksi.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä istuma-asento ryhdikkäänä ja hartiat rentoina. Tee pallon pompautukset hallitusti ja tarkasti (lattiassa oleviin merkkeihin tähdäten). Kun pompautat palloa, kallista vartaloa eteenpäin. Katse seuraa pallon liikkeitä alas ja ylös.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa keskivartalon hallintaa ja parantaa istumatasapainoa. Liike harjoittaa myös tasapainoa, reaktiokykyä ja monissa arkiaskareissa tarvittavia nopeita käsiliikkeitä.

Välineet

Tuoli ja pallo. Voit halutessasi asettaa maahan eteen ja sivuille merkkejä, joihon pallo pompautetaan.

b10e20490.jpg

Pompautuksia ja heittoja, helppo

Alkuasento

Istu ryhdikkäänä, katse eteenpäin ja pallo käsissä.

Liikeselostus

Pompauta palloa eteen, ota kiinni ja heitä pallo ylös korkealle itselle kopiksi. Tee sama, mutta pompauta pallo oikealla etuviistossa lattiaan, ota koppi ja heitä ylös ilmaan. Lopuksi pompauta pallo lattiaan vasemmalla etuviistossa ja heitä ylös korkealle itselle kopiksi.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä istuma-asento ryhdikkäänä ja hartiat rentoina. Tee pallon pompautukset hallitusti ja tarkasti (lattiassa oleviin merkkeihin tähdäten). Kun pompautat palloa, kallista vartaloa eteenpäin. Katse seuraa pallon liikkeitä alas ja ylös.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa keskivartalon hallintaa ja parantaa istumatasapainoa. Liike harjoittaa myös tasapainoa, reaktiokykyä ja monissa arkiaskareissa tarvittavia nopeita käsiliikkeitä.

Välineet

Tuoli ja pallo. Voit halutessasi asettaa maahan eteen ja sivuille merkkejä, joihon pallo pompautetaan.

b10e20490.jpg

Takaisin hakuun