Siirry sisältöön
Tulosta liike

Portaissa ponnistaen ylös ja alas, vaativa

Alkuasento

Seiso portaiden edessä, kasvot portaisiin päin, ota tarvittaessa tukea kaiteesta.

Liikeselostus

Nouse oikealla jalalla portaalle ja vedä vasen polvi koukkuun yläviistoon, astu vasemmalla jalalla alas ja vie oikea jalka viereen. Aloita seuraava nousu vasemmalla jalalla. Toista askellusta rytmikkäästi useita kertoja ja myötäile käsillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Kiinnitä huomiota hengitykseen harjoituksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia, kehittää tasapainoa ja edistää polvi ja lonkkanivelten liikkuvuutta. Liike vilkastuttaa myös verenkiertoa koko kehossa. Tuolista seisomaan nousu ja portaissa liikkuminen helpottuvat. Pitkäkestoisessa harjoituksessa myös syke kiihtyy ja harjoituksen myötä kestävyys paranee.

Välineet

Steppilauta tai porrasaskelma

7576_153c.jpg

Portaissa ponnistaen ylös ja alas, vaativa

Alkuasento

Seiso portaiden edessä, kasvot portaisiin päin, ota tarvittaessa tukea kaiteesta.

Liikeselostus

Nouse oikealla jalalla portaalle ja vedä vasen polvi koukkuun yläviistoon, astu vasemmalla jalalla alas ja vie oikea jalka viereen. Aloita seuraava nousu vasemmalla jalalla. Toista askellusta rytmikkäästi useita kertoja ja myötäile käsillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Kiinnitä huomiota hengitykseen harjoituksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia, kehittää tasapainoa ja edistää polvi ja lonkkanivelten liikkuvuutta. Liike vilkastuttaa myös verenkiertoa koko kehossa. Tuolista seisomaan nousu ja portaissa liikkuminen helpottuvat. Pitkäkestoisessa harjoituksessa myös syke kiihtyy ja harjoituksen myötä kestävyys paranee.

Välineet

Steppilauta tai porrasaskelma

7576_153c.jpg

Takaisin hakuun