Tulosta liike

Portaissa ylös ja alas, keskitaso

Alkuasento

Seiso steppilaudan tai portaan edessä ja ota tarvittaessa tukea kaiteesta tai parista.

Liikeselostus

Nouse portaalle rytmikkäästi: oikea ylös- vasen ylös, oikea alas – vasen alas. Askella oikealla jalalla aloittaen 20 nousua. Tee sama aloittaen vasemmalla jalalla. Rytmitä askellusta käsien myötäliikkeillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Astu laudalle tai portaalle koko jalalla. Kiinnitä huomiota hengitykseen harjoituksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia ja kehittää tasapainoa. Liike vilkastuttaa myös verenkiertoa koko kehossa. Tuolista seisomaan nousu ja portaissa liikkuminen helpottuvat. Pitkäkestoisessa harjoituksessa myös syke kiihtyy ja harjoituksen myötä kestävyys paranee.

Välineet

Steppilauta tai porrasaskelma

Portaissa ylös ja alas, keskitaso

Alkuasento

Seiso steppilaudan tai portaan edessä ja ota tarvittaessa tukea kaiteesta tai parista.

Liikeselostus

Nouse portaalle rytmikkäästi: oikea ylös- vasen ylös, oikea alas – vasen alas. Askella oikealla jalalla aloittaen 20 nousua. Tee sama aloittaen vasemmalla jalalla. Rytmitä askellusta käsien myötäliikkeillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Astu laudalle tai portaalle koko jalalla. Kiinnitä huomiota hengitykseen harjoituksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia ja kehittää tasapainoa. Liike vilkastuttaa myös verenkiertoa koko kehossa. Tuolista seisomaan nousu ja portaissa liikkuminen helpottuvat. Pitkäkestoisessa harjoituksessa myös syke kiihtyy ja harjoituksen myötä kestävyys paranee.

Välineet

Steppilauta tai porrasaskelma

Takaisin hakuun