Tulosta liike

Potku ylös, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla tukevasti. Ota käsituki tuolin reunoista.

Liikeselostus

Ojenna jalka/jalat suoriksi eteen, koukista hitaasti alas. Jännitä vatsanseutu ja pakarat potkun aikana. Tee liikettä useita kertoja (=sarja). Voimien karttuessa toista sarja pienen tauon jälkeen uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi loppuun asti ikään kuin potkaisisit palloa ja pidä selkä suorana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

Välineet

Tuoli

Potku ylös, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla tukevasti. Ota käsituki tuolin reunoista.

Liikeselostus

Ojenna jalka/jalat suoriksi eteen, koukista hitaasti alas. Jännitä vatsanseutu ja pakarat potkun aikana. Tee liikettä useita kertoja (=sarja). Voimien karttuessa toista sarja pienen tauon jälkeen uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi loppuun asti ikään kuin potkaisisit palloa ja pidä selkä suorana koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun