Siirry sisältöön
Tulosta liike

Pyykin ripustus, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla, jalat pienessä haara-asennossa. Huivi käsissä suoraksi venytettynä.

Liikeselostus

Nosta ”pyykkiä” lattialta yläviistoon oikealle ja vasemmalle sekä kiertäen molempiin suuntiin. Seuraa katseella käsien liikkeitä ylös ja alas. Tee sarja useita kertoja peräkkäin (1 sarja = joka suuntaan vuorollaan tehty nosto).

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna selkä hyvin noston aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike pitää olkanivelet, selän ja niskan vetreänä. Liike helpottaa myös pään kääntämistä ja sivuille katsomista, esimerkiksi pukeutuessa ja arkiaskareissa. Ryhdin parantuminen auttaa pystyssä pysymistä. Katseen kohdentaminen liikkeen mukana harjoittaa tasapainoa tehokkaasti.

Välineet

Tuoli ja huivi, keppi tai vyö ym.

0f02_37a.jpg

Pyykin ripustus, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla, jalat pienessä haara-asennossa. Huivi käsissä suoraksi venytettynä.

Liikeselostus

Nosta ”pyykkiä” lattialta yläviistoon oikealle ja vasemmalle sekä kiertäen molempiin suuntiin. Seuraa katseella käsien liikkeitä ylös ja alas. Tee sarja useita kertoja peräkkäin (1 sarja = joka suuntaan vuorollaan tehty nosto).

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna selkä hyvin noston aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike pitää olkanivelet, selän ja niskan vetreänä. Liike helpottaa myös pään kääntämistä ja sivuille katsomista, esimerkiksi pukeutuessa ja arkiaskareissa. Ryhdin parantuminen auttaa pystyssä pysymistä. Katseen kohdentaminen liikkeen mukana harjoittaa tasapainoa tehokkaasti.

Välineet

Tuoli ja huivi, keppi tai vyö ym.

0f02_37a.jpg

Takaisin hakuun