Tulosta liike

Pyykin ripustus, keskitaso

Alkuasento

Seiso pienessä haara-asennossa. Huivi käsissä, suoraksi venytettynä.

Liikeselostus

Nosta ”pyykkiä” lattialta yläviistoon oikealle ja vasemmalle sekä kiertäen molempiin suuntiin. Seuraa katseella käsien liikkeitä ylös ja alas. Tee sarja useita kertoja peräkkäin (1 sarja = joka suuntaan vuorollaan tehty nosto).

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna selkä hyvin noston aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike pitää olkanivelet, selän ja niskan vetreänä. Liike helpottaa myös pään kääntämistä ja sivuille katsomista, esimerkiksi pukeutuessa ja arkiaskareissa. Ryhdin parantuminen auttaa pystyssä pysymistä. Katseen kohdentaminen liikkeen mukana harjoittaa tasapainoa tehokkaasti.

Välineet

Huivi, keppi tai vyö ym.

Pyykin ripustus, keskitaso

Alkuasento

Seiso pienessä haara-asennossa. Huivi käsissä, suoraksi venytettynä.

Liikeselostus

Nosta ”pyykkiä” lattialta yläviistoon oikealle ja vasemmalle sekä kiertäen molempiin suuntiin. Seuraa katseella käsien liikkeitä ylös ja alas. Tee sarja useita kertoja peräkkäin (1 sarja = joka suuntaan vuorollaan tehty nosto).

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna selkä hyvin noston aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike pitää olkanivelet, selän ja niskan vetreänä. Liike helpottaa myös pään kääntämistä ja sivuille katsomista, esimerkiksi pukeutuessa ja arkiaskareissa. Ryhdin parantuminen auttaa pystyssä pysymistä. Katseen kohdentaminen liikkeen mukana harjoittaa tasapainoa tehokkaasti.

Välineet

Huivi, keppi tai vyö ym.

Takaisin hakuun