Siirry sisältöön
Tulosta liike

Reagoi ja pompauta, helppo

Alkuasento

Istu ryhdikkäänä, katse eteenpäin ja pallo sylissä.

Liikeselostus

Pompauta pallo lattialla molemmilla sivuilla etuviistossa sekä edessä oleville merkeille vuorollaan sen mukaan, mihin pari kehottaa pompauttamaan (”sininen!”, ”pyöreä!” jne.). Ota pallo kiinni pompautusten jälkeen, heitä ylös ilmaan ja ota koppi.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä istuma-asento ryhdikkäänä ja hartiat rentoina. Tee pallon pompautukset hallitusti ja tarkasti (lattiassa oleviin merkkeihin tähdäten). Kun pompautat palloa, kallista vartaloa eteenpäin. Katse seuraa pallon liikkeitä alas ja ylös.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa keskivartalon hallintaa ja parantaa istumatasapainoa. Liike harjoittaa myös tasapainoa. Edelleen liike harjoittaa reaktiokykyä ja monissa arkiaskareissa tarvittavia nopeita käsiliikkeitä.

Välineet

Tuoli ja pallo sekä maahan eteen ja sivuille asetetettuja merkkejä, joihin pallo pompautetaan.

162620492.jpg

Reagoi ja pompauta, helppo

Alkuasento

Istu ryhdikkäänä, katse eteenpäin ja pallo sylissä.

Liikeselostus

Pompauta pallo lattialla molemmilla sivuilla etuviistossa sekä edessä oleville merkeille vuorollaan sen mukaan, mihin pari kehottaa pompauttamaan (”sininen!”, ”pyöreä!” jne.). Ota pallo kiinni pompautusten jälkeen, heitä ylös ilmaan ja ota koppi.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä istuma-asento ryhdikkäänä ja hartiat rentoina. Tee pallon pompautukset hallitusti ja tarkasti (lattiassa oleviin merkkeihin tähdäten). Kun pompautat palloa, kallista vartaloa eteenpäin. Katse seuraa pallon liikkeitä alas ja ylös.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa keskivartalon hallintaa ja parantaa istumatasapainoa. Liike harjoittaa myös tasapainoa. Edelleen liike harjoittaa reaktiokykyä ja monissa arkiaskareissa tarvittavia nopeita käsiliikkeitä.

Välineet

Tuoli ja pallo sekä maahan eteen ja sivuille asetetettuja merkkejä, joihin pallo pompautetaan.

162620492.jpg

Takaisin hakuun