Tulosta liike

Rintauintia, helppo

Alkuasento

Istu tuolin reunalla ryhdikkäästi.

Liikeselostus

Uidaan käsillä rintauintia hitaasti eteen ja sivuille venyttäen. Tuo kämmenet lopuksi yhteen vartalon edessä ja ojenna kädet uudestaan eteen ja sivuille rintauintia mukaellen.

Suorituksessa huomioitavaa

Siirrä painoa reilusti eteen ja taakse rintauinnin aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä harjoittaa tasapainoa. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä. Eteenkallistuksissa harjoitetaan myös painon tasaista jakautumista molemmille puolille.

Välineet

Tuoli

Rintauintia, helppo

Alkuasento

Istu tuolin reunalla ryhdikkäästi.

Liikeselostus

Uidaan käsillä rintauintia hitaasti eteen ja sivuille venyttäen. Tuo kämmenet lopuksi yhteen vartalon edessä ja ojenna kädet uudestaan eteen ja sivuille rintauintia mukaellen.

Suorituksessa huomioitavaa

Siirrä painoa reilusti eteen ja taakse rintauinnin aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa jalka- ja pakaralihaksia sekä harjoittaa tasapainoa. Vakaa seisomaan nousu helpottaa kävelyyn lähtemistä. Eteenkallistuksissa harjoitetaan myös painon tasaista jakautumista molemmille puolille.

Välineet

Tuoli

Takaisin hakuun