Siirry sisältöön
Tulosta liike

Ristiaskeleet, helppo

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa ja ota kevyesti tukea pöydästä, kaiteesta ym.

Liikeselostus

Ota oikealla jalalla askel vasemman jalan eteen ja siirrä paino etummaiselle jalalle. Tuo oikea jalka takaisin alkuasentoon. Tee sama vasemmalla jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä liikkeen ajan ryhti hyvänä ja vie paino reilusti liikkuvan jalan päälle. Voit tehdä liikettä myös rivakalla vauhdilla.

Perustelut liikkeelle

Painonsiirto jalalta toiselle helpottaa kävelyä, kääntymistä ja pystyssä pysymistä horjahdustilanteissa.

Välineet

Pöytä, tuoli, kaide ym.

bb3720371.jpg

Ristiaskeleet, helppo

Alkuasento

Seiso ryhdikkäässä asennossa ja ota kevyesti tukea pöydästä, kaiteesta ym.

Liikeselostus

Ota oikealla jalalla askel vasemman jalan eteen ja siirrä paino etummaiselle jalalle. Tuo oikea jalka takaisin alkuasentoon. Tee sama vasemmalla jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä liikkeen ajan ryhti hyvänä ja vie paino reilusti liikkuvan jalan päälle. Voit tehdä liikettä myös rivakalla vauhdilla.

Perustelut liikkeelle

Painonsiirto jalalta toiselle helpottaa kävelyä, kääntymistä ja pystyssä pysymistä horjahdustilanteissa.

Välineet

Pöytä, tuoli, kaide ym.

bb3720371.jpg

Takaisin hakuun