Siirry sisältöön
Tulosta liike

Sahaa puuta, keskitaso

Alkuasento

Seiso tukevassa käyntiasennossa; toinen jalka edessä, toinen takana. Tue kädellä etummaiseen jalkaan ja pidä toisessa kädessä punttia. Jos käytät kuminauhaa, on sen toinen pää etummaisen jalan alla ja toinen vastakkaisessa kädessä.

Liikeselostus

Vedä kuminauha/ painomansetti taakse kyynärpää koukistuen kuin sahaisit puuta. Palauta jarruttaen alkuasentoon. Voit myös kiertää ylävartaloa sahausvedon suuntaan ja seurata katseella kyynärpään koukistumista. Tee 5-10 sahausvetoa. Pidä tauko. Toista sarja uudelleen. Suorita liike molemmilla käsillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä yläselässä hyvä asento ja pidä niska rentona.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa yläselän ja hartiaseudun lihaksia sekä lisää ylävartalon kiertoa. Liike kohentaa ryhtiä. Myös taakse katsominen helpottuu.

Välineet

Kuminauha, painomansetti tai 1-2 kg:n puntti.

1c2c_586b.jpg

Sahaa puuta, keskitaso

Alkuasento

Seiso tukevassa käyntiasennossa; toinen jalka edessä, toinen takana. Tue kädellä etummaiseen jalkaan ja pidä toisessa kädessä punttia. Jos käytät kuminauhaa, on sen toinen pää etummaisen jalan alla ja toinen vastakkaisessa kädessä.

Liikeselostus

Vedä kuminauha/ painomansetti taakse kyynärpää koukistuen kuin sahaisit puuta. Palauta jarruttaen alkuasentoon. Voit myös kiertää ylävartaloa sahausvedon suuntaan ja seurata katseella kyynärpään koukistumista. Tee 5-10 sahausvetoa. Pidä tauko. Toista sarja uudelleen. Suorita liike molemmilla käsillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä yläselässä hyvä asento ja pidä niska rentona.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa yläselän ja hartiaseudun lihaksia sekä lisää ylävartalon kiertoa. Liike kohentaa ryhtiä. Myös taakse katsominen helpottuu.

Välineet

Kuminauha, painomansetti tai 1-2 kg:n puntti.

1c2c_586b.jpg

Takaisin hakuun