Tulosta liike

Sitkeitä vetoja, helppo

Alkuasento

Asetu selinmakuulle siten, että toinen jalka on koukussa ja jalkapohja alustalla. Laita venytettävän jalkapohjan alle hyppynaru, kylpytakin vyö ym.

Liikeselostus

Vedä hyppynarun ym. avulla jalkaa suorana itseesi päin. Pidä venytys noin 30 sekuntia ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää takareiden lihaksia. Alaraajojen lihasten rentous mahdollistaa hyvän seisoma-asennon ja rennon kävelyn. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Hyppynaru, pyyhe, kylpytakin vyö ym.

Sitkeitä vetoja, helppo

Alkuasento

Asetu selinmakuulle siten, että toinen jalka on koukussa ja jalkapohja alustalla. Laita venytettävän jalkapohjan alle hyppynaru, kylpytakin vyö ym.

Liikeselostus

Vedä hyppynarun ym. avulla jalkaa suorana itseesi päin. Pidä venytys noin 30 sekuntia ja tee sama toisella jalalla.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina liikkeen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike venyttää takareiden lihaksia. Alaraajojen lihasten rentous mahdollistaa hyvän seisoma-asennon ja rennon kävelyn. Säännöllinen venyttely pitää yllä liikkuvuutta nivelissä ja joustavuutta lihaksissa, jolloin kokonaisvaltainen liikkuminen on helpompaa.

Välineet

Hyppynaru, pyyhe, kylpytakin vyö ym.

Takaisin hakuun