Siirry sisältöön
Tulosta liike

Sokkovaihto, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla ryhdikkäästi ja pidä pallo tai hernepussi kädessä. Voit halutessasi istua tyynyn päälle, jolloin harjoitat myös tasapainoa.

Liikeselostus

Nosta kädet sivulle ja vaihda pallo/ hernepussi niskan takana toiseen käteen. Ojenna kädet vaihdon jälkeen sivuille vaakatasoon. Vaihda seuraavaksi pallo/ hernepussi selän takana ja ojenna kädet taas vaakatasoon. Jatka liikettä suuntaa välillä vaihtaen.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään hartiat rentoina liikkeen aikana. Kyynärpäät ovat sivulla aina vaihtojen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa olkanivelten liikkuvuutta, kohentaa ryhtiä ja parantaa vartalon hallintaa.

Välineet

Tuoli ja pieni pallo, hernepussi tms.

d4dc_587a.jpg

Sokkovaihto, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla ryhdikkäästi ja pidä pallo tai hernepussi kädessä. Voit halutessasi istua tyynyn päälle, jolloin harjoitat myös tasapainoa.

Liikeselostus

Nosta kädet sivulle ja vaihda pallo/ hernepussi niskan takana toiseen käteen. Ojenna kädet vaihdon jälkeen sivuille vaakatasoon. Vaihda seuraavaksi pallo/ hernepussi selän takana ja ojenna kädet taas vaakatasoon. Jatka liikettä suuntaa välillä vaihtaen.

Suorituksessa huomioitavaa

Pyri pitämään hartiat rentoina liikkeen aikana. Kyynärpäät ovat sivulla aina vaihtojen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa olkanivelten liikkuvuutta, kohentaa ryhtiä ja parantaa vartalon hallintaa.

Välineet

Tuoli ja pieni pallo, hernepussi tms.

d4dc_587a.jpg

Takaisin hakuun