Tulosta liike

Soutelemassa, vaativa

Alkuasento

Istu lattialla. Voit halutessasi pitää huivia käsien välissä.

Liikeselostus

Souda pitkiä tasavetoja ojentaen ja koukistaen kyynärpäistä. Souda useita vetoja(= sarja). Pidä tauko. Toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Kurkota ”airot” kallistaen ylävartaloa pitkälle eteen. Vedä ”airot” lähelle rintakehää, vie kyynärpäät taakse ja ojenna selkä.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa lapaluiden ja olkanivelten liikkuvuutta sekä ryhtiä. Niskahartiaseudun jännitykset ja kivut vähenevät. Liike harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Tuoli ja huivi, keppi ym. Voit tehdä liikkeen myös ilman välineitä.

Soutelemassa, vaativa

Alkuasento

Istu lattialla. Voit halutessasi pitää huivia käsien välissä.

Liikeselostus

Souda pitkiä tasavetoja ojentaen ja koukistaen kyynärpäistä. Souda useita vetoja(= sarja). Pidä tauko. Toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Kurkota ”airot” kallistaen ylävartaloa pitkälle eteen. Vedä ”airot” lähelle rintakehää, vie kyynärpäät taakse ja ojenna selkä.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa lapaluiden ja olkanivelten liikkuvuutta sekä ryhtiä. Niskahartiaseudun jännitykset ja kivut vähenevät. Liike harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Tuoli ja huivi, keppi ym. Voit tehdä liikkeen myös ilman välineitä.

Takaisin hakuun