Tulosta liike

Tasapainoa kävelyyn, keskitaso

Alkuasento

Seiso maassa käärmeputken päädyssä ryhdikkäässä asennossa kylki menosuuntaan päin, kasvot putkea kohti.

Liikeselostus

Kävele sivuaskeleilla ja kuljeta rengasta putkea pitkin renkaan koskettamatta putkea. Vaihda suuntaa putken päässä. Kuljeta rengasta vuorotellen molemmilla käsillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina ja ryhti hyvänä.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa tasapainon hallintaa, kävelyn varmuutta ja harjoittaa silmä-käsi koordinaatiota. Sivuaskelia tarvitaan mm. tuoliin istuutuessa ja ahtaissa paikoissa liikkuessa.

Välineet

Käärmeputki

Tasapainoa kävelyyn, keskitaso

Alkuasento

Seiso maassa käärmeputken päädyssä ryhdikkäässä asennossa kylki menosuuntaan päin, kasvot putkea kohti.

Liikeselostus

Kävele sivuaskeleilla ja kuljeta rengasta putkea pitkin renkaan koskettamatta putkea. Vaihda suuntaa putken päässä. Kuljeta rengasta vuorotellen molemmilla käsillä.

Suorituksessa huomioitavaa

Pidä hartiat rentoina ja ryhti hyvänä.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa tasapainon hallintaa, kävelyn varmuutta ja harjoittaa silmä-käsi koordinaatiota. Sivuaskelia tarvitaan mm. tuoliin istuutuessa ja ahtaissa paikoissa liikkuessa.

Välineet

Käärmeputki

Takaisin hakuun