Siirry sisältöön
Tulosta liike

Työntö taakse kuminauhalla, helppo

Alkuasento

Istu tukevasti tuolilla. Oikea käsi on koukistuneena rintakehälle ja vasen työntymässä suoraksi kohti polvea. Kuminauha on käsissä ja sormet nyrkissä.

Liikeselostus

Pidä rintakehällä oleva käsi paikoillaan ja ojenna vasen käsi kyynärpäästä suoraksi. Kuminauha vastustaa ojennusta. Koukista kyynärpää jarruttaen takaisin. Tee muutamia sitkeitä toistoja ja tee sama toisella kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä ylävartalossa hyvä ryhti koko liikkeen ajan ja muista hengittää normaalisti.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa käsilihaksia ja etenkin olkavarren takaosan lihaksia. Hyvät käsivoimat helpottavat arkiaskareiden suorittamista. Esimerkiksi tiskikaapista kurkotus kättä ojentaen on helpompaa.

Välineet

Tuoli ja kuminauha

a3bd20354.jpg

Työntö taakse kuminauhalla, helppo

Alkuasento

Istu tukevasti tuolilla. Oikea käsi on koukistuneena rintakehälle ja vasen työntymässä suoraksi kohti polvea. Kuminauha on käsissä ja sormet nyrkissä.

Liikeselostus

Pidä rintakehällä oleva käsi paikoillaan ja ojenna vasen käsi kyynärpäästä suoraksi. Kuminauha vastustaa ojennusta. Koukista kyynärpää jarruttaen takaisin. Tee muutamia sitkeitä toistoja ja tee sama toisella kädellä.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä ylävartalossa hyvä ryhti koko liikkeen ajan ja muista hengittää normaalisti.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa käsilihaksia ja etenkin olkavarren takaosan lihaksia. Hyvät käsivoimat helpottavat arkiaskareiden suorittamista. Esimerkiksi tiskikaapista kurkotus kättä ojentaen on helpompaa.

Välineet

Tuoli ja kuminauha

a3bd20354.jpg

Takaisin hakuun