Tulosta liike

Ulkona soutelemassa

Alkuasento

Istu penkillä, voit halutessasi pitää huivia tai hansikkaita käsien välissä.

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteenpäin ja työnnä kätesi pitkälle eteen. Ojenna selkä ja tuo kyynärpäät kylkien viereen. Kuvittele vetäväsi raskasta taakkaa. Souda useita tasavetoja ja pidä tauko. Toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie paino eteen kyynärpäiden ojentuessa ja ojenna selkä kyynärpäiden koukistuessa.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa lapaluiden ja olkanivelten liikkuvuutta sekä ryhtiä. Liikkuvuuden parantuessa niskahartiaseudun jännitykset ja kivut vähenevät. Liike harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Puiston penkki ja halutessasi huivi tai hansikkaat.

Ulkona soutelemassa

Alkuasento

Istu penkillä, voit halutessasi pitää huivia tai hansikkaita käsien välissä.

Liikeselostus

Kallista ylävartaloa eteenpäin ja työnnä kätesi pitkälle eteen. Ojenna selkä ja tuo kyynärpäät kylkien viereen. Kuvittele vetäväsi raskasta taakkaa. Souda useita tasavetoja ja pidä tauko. Toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Vie paino eteen kyynärpäiden ojentuessa ja ojenna selkä kyynärpäiden koukistuessa.

Perustelut liikkeelle

Liike parantaa lapaluiden ja olkanivelten liikkuvuutta sekä ryhtiä. Liikkuvuuden parantuessa niskahartiaseudun jännitykset ja kivut vähenevät. Liike harjoittaa myös tasapainoa.

Välineet

Puiston penkki ja halutessasi huivi tai hansikkaat.

Takaisin hakuun