Siirry sisältöön
Tulosta liike

Vastusta vastaan, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla tukevasti jalkapohjat alustalla. Ota tarvittaessa käsituki tuolin reunoista. Aseta kuminauhan toinen pää vasemman jalan alle ja toinen oikean jalan nilkan ympäri.

Liikeselostus

Pidä vasen jalka tiukasti lattiassa ja ojenna oikea jalka suoraksi. Kuminauha vastustaa ojennusta. Jarruta polven koukistusta lähtöasentoon. Voit myös tehdä liikkeen niin, että teet polven loppuojennuksia useita kertoja peräkkäin ennen kuin lasket jalan alas.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

Välineet

Tuoli ja kuminauha

92f620353.jpg

Vastusta vastaan, helppo

Alkuasento

Istu tuolilla tukevasti jalkapohjat alustalla. Ota tarvittaessa käsituki tuolin reunoista. Aseta kuminauhan toinen pää vasemman jalan alle ja toinen oikean jalan nilkan ympäri.

Liikeselostus

Pidä vasen jalka tiukasti lattiassa ja ojenna oikea jalka suoraksi. Kuminauha vastustaa ojennusta. Jarruta polven koukistusta lähtöasentoon. Voit myös tehdä liikkeen niin, että teet polven loppuojennuksia useita kertoja peräkkäin ennen kuin lasket jalan alas.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä hyvä ryhti koko liikkeen ajan.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

Välineet

Tuoli ja kuminauha

92f620353.jpg

Takaisin hakuun