Tulosta liike

Vieritetään palloa, helppo

Alkuasento

Asettukaa istumaan tuoleille parin kanssa vastakkain. Etäisyys parista 1- 2 metriä. Toisella pareista on pallo edessään lattialla.

Liikeselostus

Työnnä pallo parille yhdellä jalalla lattiaa pitkin ojentaen. Vedä polvi koukkuun työnnön jälkeen. Vieritä palloa vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä selän ja niskan hyvä ryhti.

Perustelut liikkeelle

Liike lämmittää lihakset, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa. Liike vahvistaa myös vatsalihaksia, parantaa polvinivelten liikkuvuutta ja harjoittaa tasapainoa.

Välineet

Tuolit ja pallo

Vieritetään palloa, helppo

Alkuasento

Asettukaa istumaan tuoleille parin kanssa vastakkain. Etäisyys parista 1- 2 metriä. Toisella pareista on pallo edessään lattialla.

Liikeselostus

Työnnä pallo parille yhdellä jalalla lattiaa pitkin ojentaen. Vedä polvi koukkuun työnnön jälkeen. Vieritä palloa vuorotellen molemmilla jaloilla.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä selän ja niskan hyvä ryhti.

Perustelut liikkeelle

Liike lämmittää lihakset, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa. Liike vahvistaa myös vatsalihaksia, parantaa polvinivelten liikkuvuutta ja harjoittaa tasapainoa.

Välineet

Tuolit ja pallo

Takaisin hakuun