Tulosta liike

Vieritetään palloa, vaativa

Alkuasento

Asetu parin kanssa kasvot vastakkain lattialle istumaan. Etäisyys parista noin kaksi metriä. Polvet koukussa, kantapäät lattiassa, kädet tukevat takana lattiaan. Toisella pareista on pallo.

Liikeselostus

Työnnä pallo parille yhdellä jalalla lattiaa pitkin ojentaen. Vedä polvi koukkuun työnnön jälkeen. Vieritä palloa vuorotellen molemmilla jaloilla. Pidä kantapäät ilmassa koko ajan.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä selän ja niskan hyvä ryhti.

Perustelut liikkeelle

Liike lämmittää lihakset, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa. Liike vahvistaa myös vatsalihaksia, joita tarvitaan esimerkiksi monissa siirtymisissä.

Välineet

Pallo

Vieritetään palloa, vaativa

Alkuasento

Asetu parin kanssa kasvot vastakkain lattialle istumaan. Etäisyys parista noin kaksi metriä. Polvet koukussa, kantapäät lattiassa, kädet tukevat takana lattiaan. Toisella pareista on pallo.

Liikeselostus

Työnnä pallo parille yhdellä jalalla lattiaa pitkin ojentaen. Vedä polvi koukkuun työnnön jälkeen. Vieritä palloa vuorotellen molemmilla jaloilla. Pidä kantapäät ilmassa koko ajan.

Suorituksessa huomioitavaa

Säilytä selän ja niskan hyvä ryhti.

Perustelut liikkeelle

Liike lämmittää lihakset, nostaa sykettä sekä vilkastuttaa verenkiertoa koko kehossa. Liike vahvistaa myös vatsalihaksia, joita tarvitaan esimerkiksi monissa siirtymisissä.

Välineet

Pallo

Takaisin hakuun