Tulosta liike

Viivalla taiteillen ulkona

Alkuasento

Seiso viivalla ryhdikkäässä asennossa.

Liikeselostus

Kävele viivaa pitkin ?tipuaskeleilla? niin, että askeleen ottavan jalan kantapää koskettaa taaimmaisen jalan varpaita. Käänny ja kävele takaisin. Voit myös kokeilla kevyen tuen kanssa kävelyä taaksepäin.

Suorituksessa huomioitavaa

Tee liike rauhallisesti keskittyen suoritukseen. Pidä hyvä ryhti. Ota tarvittaessa tukea kaverista.

Perustelut liikkeelle

Viivaa pitkin käveleminen pienentää tukipintaa ja on siksi tehokas tasapainoharjoitus. Kykyä kävellä taaksepäin tarvitaan mm. istuutuessa sängylle, tuolille tai WC-istuimelle

Välineet

Maahan piirretty viiva.

Viivalla taiteillen ulkona

Alkuasento

Seiso viivalla ryhdikkäässä asennossa.

Liikeselostus

Kävele viivaa pitkin ?tipuaskeleilla? niin, että askeleen ottavan jalan kantapää koskettaa taaimmaisen jalan varpaita. Käänny ja kävele takaisin. Voit myös kokeilla kevyen tuen kanssa kävelyä taaksepäin.

Suorituksessa huomioitavaa

Tee liike rauhallisesti keskittyen suoritukseen. Pidä hyvä ryhti. Ota tarvittaessa tukea kaverista.

Perustelut liikkeelle

Viivaa pitkin käveleminen pienentää tukipintaa ja on siksi tehokas tasapainoharjoitus. Kykyä kävellä taaksepäin tarvitaan mm. istuutuessa sängylle, tuolille tai WC-istuimelle

Välineet

Maahan piirretty viiva.

Takaisin hakuun