Tulosta liike

Voimaa jalkoihin, helppo

Alkuasento

Istu penkillä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana.

Liikeselostus

Ojenna polvi suoraksi ja vedä nilkka koukkuun. Pidä hetki ylhäällä ja laske hitaasti alas. Tee liike toisella jalalla. Toista useita kertoja. Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi täysin suoraksi. Jännitä vatsanseutu ja pakarat ojennuksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

Välineet

Tankoistuin tai puistonpenkki

Voimaa jalkoihin, helppo

Alkuasento

Istu penkillä selkä suorassa, keskivartalo tiukkana.

Liikeselostus

Ojenna polvi suoraksi ja vedä nilkka koukkuun. Pidä hetki ylhäällä ja laske hitaasti alas. Tee liike toisella jalalla. Toista useita kertoja. Pidä tauko ja toista sarja uudelleen.

Suorituksessa huomioitavaa

Ojenna polvi täysin suoraksi. Jännitä vatsanseutu ja pakarat ojennuksen aikana.

Perustelut liikkeelle

Liike vahvistaa reisilihaksia. Polvien ojennusvoimaa tarvitaan esimerkiksi tuolilta ylösnousussa ja porraskävelyssä.

Välineet

Tankoistuin tai puistonpenkki

Takaisin hakuun